Po několika měsících vývoje (a studování nového API Joomly 2.5) se mi podařilo naprogramovat nové administrační rozhraní Úřední desky pro tuto verzi Joomly. Vývoj probíhal prakticky úplně od začátku, neboť jsem chtěl naplno využít nových funkcí, které přináší J2.5. Administrační rozhraní teď také využívá mnohem více javaskript, takže působí moderněji a není nutné při každé operaci znovu načítat celou stránku. V nové verzi samozřejmě zůstala možnost přiložení více souborů k jednomu záznamu a samotné nahrávání teď využívá vlastnosti HTML5. Pro správnou funkci administrace je tedy nutné mít moderní internetový prohlížeč podporující HTML5.
Ještě jednou upozorňuji, že se jedná o beta verzi ÚD, která obsahuje pouze administrační rozhraní a je tedy určena pouze pro testování. Budu rád, pokud mi do komentářů pod článkem sdělíte své dojmy týkající se ovládání, použitelnosti, funkčnosti a samozřejmě i chyb, které objevíte.
Budu samozřejmě teď pokračovat dál ve vývoji webového rozhraní, aby bylo možné ÚD co nejdříve nasadit na vaše weby běžící na J2.5.
Co se týče migrace dat ze verze pro J1.5, tak stačí pouze ručně naimportovat data z původních tabulek databáze, bez tabulky urednideska_nastaveni. A samozřejmě zkopírovat složku s uloženými dokumenty.
Soubor ke stažení je v sekci Download.
Ukázka administrace ÚD pro Joomlu 2.5
Editační formulář záznamu
Detailní pohled na správce přiložených souborů
Seznam kategorií |
Komentáře
AH
Díky.
S.Č.
Večer se dám do testování a dám vědět.
Ondra
(Zkopíroval jsem tabulky ze staré Joomly.)
1)Neposlouchají filtry Záznamů a Kategorií, zobrazuje se vše.
2)Při zakládání nového záznamu se nezobrazuje dialog na vložení nového souboru. Při úpravě již ano.
3) Při pokusu o vložení nového souboru .pdf, se zobrazí hlášení Soubor jmeno.pdf má nedovolenou příponu!
Prosím o kontrolu.
Děkuji.
ad 2) Toto chování je správně, takhle fungovala i verze pro J1.5. Je to dáno tím, že je potřeba nejdříve vytvořit v DB záznam a až potom je možné k němu přidávat soubory.
ad 3) Podívejte se do nastavení ÚD, zda je tam povolená přípona pdf, popř. zkuste nastavení přeuložit.
1.Nevytvoril sa automaticky adresár "dokumenty" v root webu po manuálnom vytvorení OK
1. Zobrazuje sa všetko
2. Potvrdzujem Standa 2)Při zakládání nového záznamu se nezobrazuje dialog na vložení nového souboru. Při úpravě již ano" = musí sa dať najprv "uložiť" t.j. vypísať názov atď. = asi by som upravil bez toho medzikroku?
3.Vkladanie u mňa bez problémov = aj viac súborov, aj pridané typy súborov v nastavení komponenty (zip, rar...)
Joomla 2.5.14, PHP 5.3.25
P.S. Pokaiľ je záujem a zašleš jazykové súbory preložím do sk-SK
Instalace proběhla bez komplikací, po otevření ÚD (nová instalace bez dokumentů) je vypsaná hláška v horní části tabulky (nad budoucím seznamem dokumentů)
Warning: Creating default object from empty value in C:\xampp\htdocs \potstejn\admin istrator\compon ents\com_uredni deska\views\ure dnideska\view.html.php on line 52
Pokud chci přidat 1. záznam v PDF tak to vypíše chybu o nepovolené příloze. Stačí ale jen otevřít okno s možnostmi, uložit a zavřít (beze změn) a přílohu to již akceptuje.
Pokud chci k položce menu přiřadit ÚD tak v té nabídce druhů menu položek jsou v kapitole ÚD dvě položky:
Urednidesk View
Urednideska View
je to trochu matoucí, nevím co mám zadat (zjistil jsem, že Urednidesk View je zobrazení kategorie - to používám)
Ve frontendu pokud kliknu na položku menu "Úřední deska" tak to vyhodí tuhle chybu:
Id:
Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs \potstejn\compo nents\com_uredn i deska\views\ure dnidesk\tmpl\default.php on line 15
Takže pro mne zatím nefunkční, nevím co s tím.
Díky Ondra
Diky
V tom případě ta poslední chybová hláška zobrazení ÚD z frontendu je vlastně v pořádku
Nicméně ty postřehy nad tím asi platí.
Pokud by jsi potřeboval nějaký konkrétní testovaní na výše specifikované konstalaci lacalhostu, dej vědět. Budu to zkoušet dál.
dik moc vývoj, mam problém
při nahrávání přílohy se zobrazí hlaska "ilustrace2.jpg
122,49 kB
Při nahrávání souboru se vyskytla chyba "
a k záznamu se nepřidá ale do složky dokumenty se soubor nahraje.
Kdy muzeme ocekavat finale, rad i neco zaplatim.
1/ Nelze nahrát ihned soubor k článku. Až po jeho uložení
2/ Hodila by se možnost přejmenovat nahraný soubor
3/ Zasílání nově vložených souborů na mail (viz dál...)
4/ Tlačítko pro jednoduchý export a tisk jakési mapy všech kategorií a článků, včetně dat vystavení i sejmutí a vložených příloh. A to nejen u aktuálních, ale i u archivu. Nezdá se, ale ušetří to práci při auditu ;)
5/ Možnost nahrát vlastní ikony pro modul tj. Aktuální deska a Archiv, a dál pro jednotlivé kategorie. To znamená dělit kategorie v modulu graficky. Návštěvníci lépe reagují na obrázek, systém filtrování z pole je pro běžné lidi z nepochopitelnéh o důvodu nepoužitelný.
Jinak se mi zdá, že tady vše šlape OK
Nápady pro modul:
1/ U 1.5 dost mátlo zobrazování po najetí myší. Mě by se líbila možnost pouze rozkliknout zprávu do lightboxu.
2/ Pokud byl obsahem zprávy pouze přiložený soubor, po kliknutí to začalo ihned tahat. Byla by fajn malá hláška.
3/ Modul pro odebírání novinek na mail a bez registrace, provázaný pouze s komponentou. Mimo seznam registrovaných v joomle.
4/ Možnost zakázat uveřejnění nové položky z Frontedu se zpětným datem. Ochrana před fixlování ze strany zaměstnanců úřadu. Tuto možnost bych nechal jen Backendu
Závěrem jen malý poznatek. Spousty webů toto využívají i pro evidenci hlášení obecních rozhlasů. Což tuhle prima věc trochu přiohnout pro tyto účely? Obnášelo by to jen změnu názvu, možnost vkládat třeba mp3, či WMA soubory a malý interní přehrávač v modulu ;)
Mnoho úspěchů při vývoji. Znám problematiku elektronických vývěsek z pohledu uživatele podrobně, mohu pomoci.
A jak to vypadá s modulem? Myslím, že po úspěšném odladění by jsi neměl mít problém s prodejem ;)
RSS informační kanál kometářů k tomuto článku.